Aan de slag!

Organisaties willen binnen korte tijd en met lage investeringen leren innoveren en zelf nieuwe businessconcepten ontwikkelen.

I-SESSIES is een reis in drie etappes onder leiding van een facilitator waarin je je creatieve én zakelijke talenten leert inzetten op zoek naar nieuwe businessconcepten. Het juiste oog hebben voor klantbehoefte, ontdekken van oplossingen en bedenken van levensvatbare businessideeën en testen van kansrijke businessconcepten.

In drie stappen naar kansrijke businessconcepten:

  • SESSIE-1  KICK-OFF – scope, kijklens en verkenopdracht
  • SESSIE-2  IDEEDUMP – brainstorm, ideekern, problem/solution-fit
  • SESSIE-3  CONCEPTTEST – businesscasecanvas, ideevalidatie, businessconcept

Kenmerken:

  • Facilitator
  • Drie intensieve sessies
  • Afwisselend programma
  • Leren én praktijk met jouw team
  • Leer innoveren, start met nieuwe dingen doen
  • Binnen een maand klaar voor testen in de doelmarkt

 

Terwijl de verwachting van klanten alsmaar toeneemt, blijven levenscycli van producten krimpen. Daarnaast zijn er veranderingen buiten bedrijven die grote invloed uitoefenen, niet alleen op klanten maar ook op de eigen bedrijfsvoering.

Om relevant te blijven, concurrerend te zijn en te blijven groeien, moeten bedrijven voortdurend innoveren. Het is misschien wel de grootste uitdaging waarvoor bedrijven worden gesteld: Naast business-as-usual tegelijkertijd nadenken hoe je je klanten in de toekomst bedient.

I-SESSIES voorziet in die behoefte en geeft innovatieteams gedetailleerde uitleg over hoe klantinzicht wordt gebruikt om nieuwe of betere oplossingen dan bestaande te bedenken.

SESSIE-1: KICK-OFF

="SESSIE-1:

Met jullie concrete innovatieopdracht is het playing field en target bekend. Het team verkent de aanpak. Tijd om inspiratie op te doen en ideeën te scoren. Met ‘Jobs-to-be-done’ krijgt het team een passende kijklens mee.

Meer over SESSIE-1: KICK-OFF