Hoe een groot Amerikaanse verzekeringsconcern Design Sprint gebruikte

Bij Prudential werd twee jaar geleden een Design Sprint gehouden. Dit artikel geeft een relaas daarvan. Het is geschreven door Caryn Gallis, UX-designer van Prudential.

Omdat I-SESSIES ook Design Sprint-technieken gebruikt, deel ik deze ervaring.

Prudential Financial, Inc. is een Amerikaans Fortune 500-bedrijf. Het levert verzekeringen, beleggingsbeheer en andere financiële producten en diensten aan zowel particuliere als institutionele klanten in de Verenigde Staten en in meer dan 40 andere landen.

Ons achtergrondverhaal

Toen ik bij Prudential werd aangenomen, vertelde ik mijn nieuwe baas over Design Sprint en hij leek geïnteresseerd. “Heb je ooit een Design Sprint geleid?” vroeg hij. “Nee, maar als je bereid bent de kans te wagen, zou ik het graag proberen”, antwoordde ik zenuwachtig.

Maar… kan het binnen een traditioneel bedrijf? Zou het voor ons werken? Het idee om supersnel te prototypen … bij een verzekeringsmaatschappij als Prudential? We zagen deze methode als een springplank om onze cultuur te veranderen naar een meer klantgerichte cultuur. Design Sprint paste precies bij onze behoeften.

We hadden onze twijfels over het uitvoeren van een Design Sprint… maar alle uitleg wekte ons vertrouwen dat we dit innovatieve proces moesten uitproberen.

We waren zenuwachtig dat we geen participatie of steun van het seniormanagement zouden hebben… maar het proces bewees al snel voor iedereen zijn waarde door het gestroomlijnde en efficiënte werk- én denkproces.

We doken in de sessies van een Design Sprint, gewapend met een overvloed aan plaknotities, gekleurde markers, whiteboards en voldoende koffie.

Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeelding

Welke vraag wilde je beantwoorden tijdens je sprint?

Aangezien dit werk onder een geheimhoudingsverklaring valt, kan ik niet zeggen wat we aan het bouwen waren. Maar ik kan wel zeggen dat we onze grote uitdaging waarmaakten:

“Profiteer van ervaringen die helpen bij het creëren en beschermen van financieel welzijn.”

Als ontwerper is het belangrijk om terug te grijpen naar het grotere plaatje van de organisatie.  Zelfs wanneer je nieuwe methodologieën uitprobeert.

We hebben om een aantal redenen ervoor gekozen om voor dit specifieke project een Design Sprint uit te voeren. Een ander deel van ons bedrijf was al bezig om het probleem een ‘facelift’ te geven, maar sommige van de onderliggende problemen kwamen daar niet aan de orde. We zouden die hier snel kunnen bespreken en onze bevindingen zouden hen kunnen helpen.

Wie zat er in jullie Sprintteam?

Ons Sprintteam bestond uit een dwarsdoorsnede van de organisatie. Als UX-ontwerper nam ik de rol van facilitator op mij. John C. is de site-eigenaar en trad op als de beslisser. Ook te zien in het All-Star Team: een grafisch ontwerper, een tekstschrijver, een marketeer, een productontwikkelaar en een webspecialist. We kregen extra ondersteuning bij het maken van het prototype van een andere grafisch ontwerper.

Hoe heb je je prototype gemaakt?

Omdat ons ontwerp digitaal was, hebben we ons prototype gemaakt met Sketch en InVision. Ik leerde drie mensen de basis van Sketch terwijl ik tegelijkertijd aan het werk was! Ik denk dat andere organisaties andere tools zullen gebruiken. Het is afhankelijk wat je wilt prototypen.

Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeelding

Wat heb je van de test geleerd?

Onze bevinding toonde aan dat veel gebruikers de door ons ontworpen tool zouden gebruiken! We hebben met onze hypothese gevalideerd dat onze tool onze klanten zou helpen beter geïnformeerde beslissingen te nemen. Dat dit voor hen tot een beter financieel welzijn zou leiden.

Wat is de volgende stap voor jullie project?

De bevindingen van de testsessies met klanten lieten zien dat we het prototype moeten vereenvoudigen. Aansluitend hield ik kleinere ontwerpsessies om snel nog twee versies te maken. Omdat iedereen nu een grondige kennis had van Design Sprint, ging de tweede ronde van het ontwerpwerk erg snel. We testen deze momenteel met virtuele testsessies.

Zal jouw team in de toekomt weer een Design Sprint houden?

Ja! Het is mogelijk om in slechts één week een grote verandering te realiseren. En een Design Sprint is dé manier om precies dat te doen. Het kostenbesparingspotentieel is enorm, evenals een beter begrip van wat gebruikers nodig hebben. Alle Sprint Teamleden gaven aan hoeveel vergaderingen, e-mails, tijd, enz. de Sprint zou besparen en hoe snel en gemakkelijk beslissingen werden genomen.

“Dit zou minstens zes maanden vergaderen zijn geweest”, merkten veel teamleden op.

Alle bedrijfsonderdelen profiteren van gesprekken met echte gebruikers in de testsessies. De leercurve heeft een grote reikwijdte; van marketingcampagnes tot softwareontwikkeling.

Het is mogelijk om in slechts één week een grote verandering te realiseren. En Design Sprint is dé manier om precies dat te doen.

 

Ben Boon, facilitator I-SESSIES van InnoSkills

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

acht − vier =